9 składników na sałatkę, które wspomagają proces odchudzania

Zwykłe owoce i ich niezwykłe właściwości
13 czerwca 2016
Hiszpańskie smaki w Secret Garden
5 lipca 2016
Show all

9 składników na sałatkę, które wspomagają proces odchudzania

Lekka, stworzona z sezonowych produktów sałatka, to idealna propozycja na niskokaloryczny posiłek. W Internecie znajdziemy wiele ciekawych inspiracji, które ułatwią nam przygotowanie oryginalnej sałatki. Dziś przedstawiamy 9 składników, które pozwolą Wam stworzyć pyszny, a przede wszystkim wartościowy i zdrowy posiłek.

Łosoś to idealne źródło białka i zdrowych tłuszczów. Świetnie nadaje się on właśnie do sałatek, ponieważ pozwala poczuć sytość na długie godziny i daje zastrzyk energii. Kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6 obniżają cholesterol i zmniejszają stany zapalne, a także przyśpieszają regenerację ciała po wysiłku. Porcja świeżych warzyw i wartościowych składników pomoże Ci zbudować zgrabną sylwetkę.

Gruszka zawiera pektyny, które usprawniają układ pokarmowy. Owoc ten ma mało kalorii i delikatny smak, doskonale łączy się z orzechami, miodem, nabiałem oraz warzywami. Ponadto w gruszce znajdziesz dużo błonnika, który na dłużej zaspokoi apetyt.

Migdały mają bardzo wiele witam B2,E, kwasów tłuszczowych oraz potasu. Posiłek z ich dodatkiem nie tylko dobrze smakuje, ale też zapewnia satysfakcję na dłużej. Orzechy i nasiona to świetna alternatywa dla słodkości.

Granat to bomba antyoksydantów, która wpływa na kondycję skóry i wspomaga detoks organizmu. Sałatka z odrobiną granatu zyska lepszy smak i wpłynie na usprawnienie metabolizmu. Ten egzotyczny owoc ma dobroczynny wpływ na cerę, włosy i paznokcie.

Borówki zawierają szereg zbawiennych dla urody antyoksydantów. Mają też bardzo dużo błonnika, dlatego warto dodać je do sałatki. Na pewno te czarne kuleczki wspomogą trawienie i urozmaicą walory smakowe potrawy.

Fasola to przede wszystkim błonnik i białko, czyli klucz do zdrowia. To warzywo strączkowe swoją zawartością błonnika przewyższa nawet popularną ciecierzycę. Fasola ma mało kalorii i dodatkowo ma w składzie magnez i żelazo.

Komosa ryżowa to pełnoziarnisty i bezglutenowy produkt. To też duża porcja białka, błonnika, a także witamin z grupy, które mają drogocenne działanie dla urody. Komosa ryżowa wzbogaci smak sałatki. Warto też dodać, że ma niski indeks glikemiczny.

Awokado to świetna alternatywa dla majonezu. Można je więc ze spokojem wykorzystać w sałatkach, ponieważ jego kremowa konsystencja idealnie współgra z resztą składników, nadając im delikatnie orzechowy smak. Awokado zawiera też dużą ilość błonnika i zdrowych tłuszczów, które wspomagają spalanie tkanki tłuszczowej.

Wbrew powszechnemu przeświadczeniu cytrusy świetnie sprawdzają się w sałatce. Zaskoczeni? Świeże warzywa perfekcyjnie komponują się z dressingiem na bazie soku z cytryny. Z kolei plastry pomarańczy tworzą dobry duet z burakiem, serem kozim i awokado. Kwaśne owoce mają odczyn zasadowy i poprawiają pracę układu trawiennego oraz dodają energii.

Pamiętajcie, że eksperymentowanie w kuchni się opłaca, ponieważ często przynosi niespodziewane efekty. Warto czasami spróbować czegoś nowego, a tym samym urozmaicić swoją kuchnię. Jednak jeśli nie macie ochoty na wymyślanie przepisów i tracenie czasu w kolejkach, pamiętajcie że właśnie takie pyszne, świeże i różnorodne sałatki zjecie codziennie w Secret Garden!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

free newsletter templates powered by FreshMail